Introduceer ons “vrouwen” bier in een door mannen gedomineerde bierwereld.

Merkstrategie / Campagne Concept / Fotografie / Design

Gebrouwen door Vrouwen brouwt lekker bier dat wij aan een hele brede doelgroep aanbieden.

OPDRACHT:

Met acht verschillende smaken, kleurrijke etiketten en pakkende namen willen wij ons op een unieke manier manifesteren in de Nederlandse biermarkt. En dat moet anders dan hoe de (grote) gevestigde biermerken dat doen. Met beperkt budget, maar grote ambitie.

Ontwikkel verschillende campagnes (outdoor, print en social) waarin we Gebrouwen door Vrouwen introduceren als een inclusief biertje voor iedereen. Niet alleen voor de zongebruinde ’witte mannen’ die verheerlijkt een biertje aan hun mond zetten of de zogenaamde beer connoisseurs. Ons bier is voor iedereen jullie allemaal.

INZICHT:

Speciaal gebrouwen bier voor iedereen.

Gebrouwen door Vrouwen is een ‘vreemde eend in de bierbijt’. En dat moeten we omarmen. In een wereld vol ongelijkheid, onbegrip en individualisering moeten we proberen dichter bij elkaar te komen.

Door op onze verschillen te proosten en zo te ontdekken dat we allemaal ook best een beetje op elkaar lijken.

Wat hebben we dan met elkaar gemeen? We houden allemaal van gezelligheid, samenzijn en een biertje. Misschien niet hetzelfde maar wel een lekkere.

IDEE:

Bier voor jou en je…

De ontzettend mooie en brede doelgroep van jong, oud, zwart, vrouw, binair, man, wit, etc brengen we samen in een inclusieve, smaakvolle en visueel prikkelende wereld. Of het nou je Tinder date, je skileraar, je moeder of je yogaleraar is, zwart, wit, slank of wat voller, GdV drink je samen.

We stellen de verschillen in het bier, de smaak, de kleur, het etiket en de mensen centraal. Met als knipoog de positionering van het flesje voor het geslacht.

Dit speciaalbier is voor iedereen en drink je met je…

CAMPAGNE:

Roze maakt alles mooier.

Bloesem Blond is het eerste biertje wat Gebrouwen door Vrouwen heeft ontwikkeld. Daarbij is het het roze biertje ook de populairste van al hun smaken, dus rede genoeg om Bloesem Blond in het zonnetje te zetten.

We borduren verder op de kleurrijke werelden die we hebben ontwikkeld voor de vorige campagne. De kleur roze staat voor geluk, dus als je een roze bril opzet zie je de wereld net een stukje mooier. De ‘roze bril’ symboliseert het biertje Bloesem Blond, want Roze maakt alles mooier!

CAMPAGNE:

Ik viel op je blik!

Je kan er nog zo mooi uit zien, maar het feit dat je kiest voor bier uit blik valt veel meer in op! Want dat is namelijk een duurzame keuze, niet alleen voor de smaak, maar ook voor het milieu. Dat is toch veel mooier en lekkerder!