Cultuur, natuur en gastronomie binnen handbereik.

Strategie / Concept / Campagne Ontwikkeling / Fotografie / Design / Social Content & Website

OPDRACHT:

Kan Haarlem de toeristische druk in Amsterdam verlichten?

Vanwege de unieke ligging van Haarlem, dichtbij het strand, omgeven door bos en met een historisch stadscentrum, biedt Haarlem een schat aan cultuur, natuur en gastronomie. Met evenementen zoals Haarlem Bloeit, de titel van Gastronomische Hoofdstad 2020 en December in Haarlem, vormt de stad een aantrekkelijk alternatief voor Amsterdam.

Ontwikkel campagnes (outdoor, digitaal, en social) om Haarlem als deze alternatieve bestemming te promoten. Houdt rekening met jaarlijkse thema's, crisiscommunicatie en onze digitale kanalen.

Creëer een coherent communicatieconcept met een passende visuele stijl en identiteit die Haarlems karakter en ambities weerspiegelen."

INZICHT:

Het exclusieve alternatief voor Amsterdam.

In de campagnes richten we ons op de kenmerken die Haarlem zo aantrekkelijk maken: Unieke shopping experiences, dineren op hoog niveau (sterrenrestaurants), natuur, cultuur en geen massatoerisme.

Haarlem is compact van formaat, maar groots in uitstraling. De stad straalt luxe uit en biedt tegelijkertijd toegankelijke ervaringen. Haarlem leeft in harmonie met de natuur en bezit de levendigheid van een metropool.

In tegenstelling tot het toeristische Amsterdam, is het in Haarlem nog heerlijk rustig.

Kortom: Haarlem is het exclusieve alternatief voor Amsterdam.

IDEE:

Haarlem, de boetiekstad van Nederland.

We zien sterke overeenkomsten tussen Haarlem en een boetiek: beide zijn kleinschalig maar bieden hoge kwaliteit en specialisatie. Dit vormt het kernconcept voor het ontwerp en de fotografie in de afgelopen 5 jaar voor de Gemeente Haarlem.

We begeleiden de bezoekers door de stad en onthullen de verborgen juweeltjes. Onze inspiratie komt voort uit de verfijning van (high)fashion en lifestyle magazines.

Met oog voor detail en compositie, presenteren we met trots wat de stad te bieden heeft aan dagjesmensen, avonturiers en weekendgasten.

Het werk is kleurrijk, stijlvol en gefocust op zowel de bezoekers als de omgeving. Soms abstract en esthetisch, altijd menselijk en toegankelijk."

Event Marketing

Campagne in tijden van Corona